Relacje mediów na temat realizowanego przez Federację Inicjatyw Oświatowych projektu "Z Małej Szkoły w Wielki Świat" publikujemy na stronie projektu.
|
To będzie rekord. Zamkną nawet 800 szkół
tvn24.pl / dp//gak / Źródło: Rzeczpospolita, 14 stycznia 2012
To będzie rekordowy rok dla polskiego szkolnictwa. Zlikwidowanych może zostać nawet 800 placówek, podczas gdy w zeszłym roku przestało działać 300 szkół - podaje "Rzeczpospolita". Powodem są kłopoty finansowe gmin oraz niż demograficzny. Jak podkreślają autorzy, teraz szkoły likwidują nie tylko małe gminy wiejskie, ale i duże miasta.
|
Rekord likwidacji szkół
Onet, 14 stycznia 2012
W tym roku może przestać działać rekordowa liczba nawet 800 szkół, w zeszłym roku zlikwidowano ich 300 - stwierdza "Rzeczpospolita". Co więcej, tym razem nie chodzi już tylko o małe wiejskie szkoły, ale takie działania planują też duże miasta.
|
Matki z Sokołowa biorą sprawy w swoje ręce
pultusk24.pl, 13 stycznia 2012
"Lektura przykładów działalności FIO uprawnia do stwierdzenia, że nie ma sytuacji bez wyjścia i możliwości naprawy. Czasem nawet sytuacje trudne są odskocznią do tworzenia czegoś nowego, nowych dróg rozwoju zarówno oświaty jak i samej gminy" - napisali w liście do władz lokalnych rodzice uczniów z zagrożonej likwidacją szkoły w Sokołowie Włościańskim.
|
Jak ratować wiejskie szkoły?
Radio Opole, 11 stycznia 2012
W ciągu 12 lat zlikwidowano w kraju około 5000 szkół, głównie na wsi. Powód to oszczędności. W Opolu zorganizowano debatę o przyszłości szkół wiejskich, współorganizowaną przez urząd wojewódzki. Alina Kozińska-Bałdyga, prezes Federacji Inicjatyw Oświatowych z Warszawy, podkreśla, że aby zatrzymać ten proces, należy zmienić formę ich funkcjonowania.
|
Jaka będzie przyszłość małych szkół na wsiach?
Radio Opole, 11 stycznia 2012
- W ciągu 12 lat zlikwidowano około 5 tysięcy szkół, mamy prawdziwy regres edukacyjny - powiedziała w porannej rozmowie "W cztery oczy" Alina Kozińska-Bałdyga, prezes FIO. Dziś (10.01) w Opolu zorganizowano konferencję na temat przyszłości małych szkół wiejskich. Spytaliśmy o ich pozycję w systemie kształcenia i o to, czy zwykle w pierwszej kolejności muszą padać ofiarą oszczędności.
|
|
startpoprz1234567nastkoniec
|