Najczęściej zadawane pytania
Zastrzeżenia prawne
Wskazówki dla użytkowników
Start Kontakt Mapa serwisu
1,5 proc. podatku dla OPP

KRS 0000148854

Federacja Inicjatyw Oświatowych
od 4 grudnia 2013 r. ma status
organizacji pożytku publicznego (OPP).
Pomóż nam ratować i wspierać
małe wiejskie szkoły -
przekaż FIO 1,5 procenta podatku.

Nasze konto:
93 1020 1026 0000 1502 0382 2558

Należymy do:

Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich Federacja Organizacji Służebnych MAZOWIA Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych

Kapitał ludzki, czyli edukacja
piątek, 15 lutego 2008 23:38

Źródło: Serwis Samorządowy PAP, 15.02.2008

Ponad 1,7 mld euro z programu Kapitał Ludzki na poprawę systemu edukacji mają do dyspozycji samorządy województw. Już ogłaszają pierwsze konkursy m.in. na dofinansowanie przedsięwzięć, których celem jest upowszechnianie i podnoszenie poziomu edukacji przedszkolnej oraz dostosowanie do potrzeb rynku pracy i uatrakcyjnianie szkolnictwa zawodowego.
k pieniadze7
 

W programie operacyjnym Kapitał Ludzki zagwarantowane zostało ok 2,7 mld euro na projekty związane z oświatą. Częścią tych środków, ok. 1 mld euro dysponuje MEN i za te pieniądze zostaną m.in. sfinansowane prace nad nową podstawą programową, udoskonalenie systemu egzaminów zewnętrznych oraz upowszechnianie uczenia się przez całe życie.

Około 1,7 mld zł na poprawę systemów edukacji w regionach znajduje się w dyspozycji Urzędów Marszałkowskich.

- Są to pieniądze, które regiony wykorzystają w taki sposób, jak im jest najbardziej potrzebny. Ministerstwo niczego im nie narzuca. Samorządy mogą z tych pieniędzy sfinansować np. zajęcia pozalekcyjne dla uczniów, rozbudować sieć przedszkoli, także alternatywnych form edukacji przedszkolnej – podkreśla wiceminister edukacji Krystyna Szumilas.

Jak poinformowała PAP zastępca dyrektora Departamentu Funduszy Strukturalnych w MEN Dorota Lewandowska, samorządy mogą na rozwój edukacji przeznaczyć środki z oddzielnych, regionalnych programów operacyjnych. Te środki nie muszą być przeznaczone na projekty w konkretnej dziedzinie, ale mają być wykorzystane dla rozwoju poszczególnych regionów, z których każdy ustala własną strategię i własne priorytety inwestycyjne.

Niektóre regiony, np. woj. kujawsko-pomorskie zdają sobie jednak sprawę z tego, że edukacja jest podstawą rozwoju w wielu dziedzinach, dlatego opracowują strategię rozwoju edukacji.