Najczęściej zadawane pytania
Zastrzeżenia prawne
Wskazówki dla użytkowników
Start Kontakt Mapa serwisu
1,5 proc. podatku dla OPP

KRS 0000148854

Federacja Inicjatyw Oświatowych
ma status
organizacji pożytku publicznego (OPP).
Pomóż nam ratować i wspierać
małe wiejskie szkoły -
przekaż FIO 1,5 procenta podatku.

Nasze konto:
93 1020 1026 0000 1502 0382 2558

Należymy do:

Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich Federacja Organizacji Służebnych MAZOWIA Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych

Grupa ds. Jakości
 
Od marca 2007 r. w programie "Małe Przedszkole w Każdej Wsi" pracowała Grupa ds. Jakości Małych Przedszkoli. Jej celem było wypracowanie standardów pracy Małego Przedszkola i listy wskaźników, które pomogą ocenić stopień realizacji standardów przez daną placówkę.
Małe Przedszkole w Każdej Wsi - logo
 

Skład grupy

Grupa składała się z przedstawicieli Zespołu Zarządzającego programem (Elżbieta Tołwińska-Królikowska, Tomasz Siemież, Magdalena Gerlecka, Katarzyna Stachańska, Mikołaj Gassen-Piekarski) i przedstawicielek grupy nauczycielek Małych Przedszkoli (Mirosława Kucol, Stanisława Płaszczyńska, Henryka Sajnóg, Jolanta Walicka).

Pracę grupy moderowała Ewa Kędracka, specjalista ds. jakości (przez ostatnie lata w Centralnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli, obecnie – w Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie).

 

Organizacja pracy

Praca grupy odbywały się podczas 10-godzinnych spotkań organizowanych w czasie i miejscu szkoleń Grupy II nauczycielek Małych Przedszkoli oraz szkoleń grupy animatorek (Otwock 3–4 marca, Warszawa 30–31 marca; Kołobrzeg 20–21 kwietnia; Jachranka 12–13 maja 2007 r.).

 

Efekty pracy

Efekt pracy Grupy będzie pomocny:

  • zespołowi zarządzającemu programem oraz jego uczestnikom – do promowania idei Małych Przedszkoli prowadzonych przez wiejskie stowarzyszenia,
  • nauczycielkom Małych Przedszkoli już istniejących oraz powstających w 2007 roku w programie – do oceny własnej pracy,
  • przedszkolom powstającym w innych projektach dotyczących alternatywnych form edukacji przedszkolnej, realizowanych zgodnie z modelem Federacji Inicjatyw Oświatowych w całym kraju – do zapoznania się z modelem Małego Przedszkola i odniesienia do niego swojej pracy,
  • wiejskim grupom inicjatywnym oraz stowarzyszeniom rozwoju wsi – do zapoznania się z możliwościami założenia Małego Przedszkola i wymaganiami mu stawianymi,
  • stowarzyszeniom rozwoju wsi prowadzącym Małe Przedszkola – do oceny jakości pracy ich placówek.