ma status
organizacji pożytku publicznego (OPP).
Pomóż nam ratować i wspierać
małe wiejskie szkoły -
przekaż FIO 1,5 procenta podatku.
Nasze konto:
93 1020 1026 0000 1502 0382 2558
Uwagi FIO do Krajowego Planu Odbudowy |
piątek, 02 kwietnia 2021 19:02 |
Federacja Inicjatyw Oświatowych brała aktywny udział w wysłuchaniach publicznych na temat koncepcji wydatkowania funduszy Unii Europejskiej w Polsce w latach 2021-2027. Na ich zakończenie skierowaliśmy swoje uwagi na ręce sekretarza stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej Waldemara Budy.
Federacja Inicjatyw Oświatowych brała intensywny udział w wysłuchaniach publicznych na temat koncepcji wydatkowania funduszy Unii Europejskiej w Polsce w latach 2021-2027. Na ich zakończenie skierowaliśmy swoje uwagi na ręce sekretarza stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej Waldemara Budy. Przypomnijmy, że o utworzeniu unijnego Funduszu Odbudowy, jego ogólne zasady działania i kwoty przypadające na poszczególne kraje zdecydowali liderzy krajów Unii Europejskiej na szczycie 21 lipca 2020 r. Polsce ze wszystkich źródeł ma przypaść ok. 136,4 mld euro dotacji i ok. 34,2 mld euro pożyczek. Żeby sięgnąć po te fundusze Polska – jak każde państwo UE - musi przygotować swój Krajowy Plan Odbudowy. To właśnie on był konsultowany w ramach wysłuchań publicznych. W naszym piśmie podsumowujemy uwagi zgłaszane w ich trakcie. Najważniejsza z nich to wydzielenie specjalnych funduszy na edukację we wszystkich pięciu obszarach: gospodarki, transformacji cyfrowej, zdrowia, zielonej energii i mobilności. Natomiast edukację proponujemy realizować w następujący sposób:
Za niezwykle ważne uważamy przygotowanie nowych rozwiązań prawnych, umożliwiających pokonanie biurokracji i szybkie wdrażanie innowacyjnych rozwiązań prawnych niezbędnych do budowy Nowego Zielonego Ładu. Bez nowego prawa jego budowanie nie będzie możliwe, a środki zostaną po prostu zrnarnotrawione. W tym obszarze proponujemy prowadzenie powszechnych konsultacji obywatelskich w oparciu o instytucję szkoły/przedszkola. Proponujemy powiązać te konsultacje z programem powszechnej edukacji obywateli realizowanym w oparciu o instytucję szkoły/przedszkola. Proponujemy, aby działania te zostały zrealizowane najpierw w ramach pilotażu przeprowadzonego w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez organizacje pozarządowe na wsiach. Pełna treść naszych uwag do pobrania poniżej.
|