Najczęściej zadawane pytania
Zastrzeżenia prawne
Wskazówki dla użytkowników
Start Kontakt Mapa serwisu
1,5 proc. podatku dla OPP

KRS 0000148854

Federacja Inicjatyw Oświatowych
od 4 grudnia 2013 r. ma status
organizacji pożytku publicznego (OPP).
Pomóż nam ratować i wspierać
małe wiejskie szkoły -
przekaż FIO 1,5 procenta podatku.

Nasze konto:
93 1020 1026 0000 1502 0382 2558

Należymy do:

Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich Federacja Organizacji Służebnych MAZOWIA Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych

Szkoły budują demokrację
 
Utworzenie sieci 10 szkół z pięciu współpracujących ze sobą krajów i wprowadzenie innowacji metodycznej polegającej na połączeniu nauczania przedmiotowego z potrzebami społeczności lokalnej (ang. service learning) - to cele projektu "Szkoły budują demokrację" realizowanego przez FIO od stycznia 2015 r. do kwietnia 2016 r.
Szkoły budują demokrację - banner
 

Międzynarodowy projekt ma umożliwić wypracowanie systemu współpracy między szkołami z państw zachodnich Bałkanów (Bośnia i Hercegowina, Kosowo) i krajów Grupy Wyszehradzkiej (Czechy, Polska, Słowacja) oraz wzmocnienie roli szkoły w procesie budowania demokratycznego społeczeństwa. Wybór krajów nie jest przypadkowy - działamy dzięki grantowi z Funduszu Wyszehradzkiego.

Projekt jest realizowany przez międzynarodowe partnerstwo pięciu organizacji pozarządowych (w tym FIO) z liderem - organizacją International Association "Interactive Open Schools" z Tuzli (Bośnia i Hercegowina).

 

Etapy projektu

 

1. Przygotowanie nauczycieli do pracy metodą service learning (marzec-kwiecień 2015)

ikonka linkWięcej o szkoleniu nauczycieli

 

2. Projektowanie i planowanie działań uczniowskich (maj-czerwiec 2015)

ikonka linkWięcej o przygotowaniach w szkołach

 

3. Działania uczniowskie (wrzesień-grudzień 2015)

4. Podsumowanie (styczeń-marzec 2015)

ikonka linkWięcej o podsumowaniu projektu

 

Umiejętności zdobywane przez uczniów

Uczniowie:

  • pogłębiają wiedzę na temat zasad demokracji i ich stosowania w społeczności lokalnej;
  • rozwijają umiejętności zadawania trudnych pytań i kierowania ich do właściwych podmiotów;
  • pracują dla społeczności lokalnej;
  • zdobywają umiejętności stosowania metod badawczych oraz uwzględniania w działaniach zbadanych potrzeb społeczności lokalnej;
  • zyskują okazję do wymiany międzykulturowej poprzez współpracę z uczniami z innych krajów;
  • rozwijają umiejętność stosowania języka angielskiego w komunikacji z obcokrajowcami;
  • doświadczają poszanowania zasad równości płci.

 

Polscy uczestnicy

W projekcie biorą udział dwa warszawskie licea - około trzydziestu uczniów z każdego z nich: