Najczęściej zadawane pytania
Zastrzeżenia prawne
Wskazówki dla użytkowników
Start Kontakt Mapa serwisu
1,5 proc. podatku dla OPP

KRS 0000148854

Federacja Inicjatyw Oświatowych
ma status
organizacji pożytku publicznego (OPP).
Pomóż nam ratować i wspierać
małe wiejskie szkoły -
przekaż FIO 1,5 procenta podatku.

Nasze konto:
93 1020 1026 0000 1502 0382 2558

Należymy do:

Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich Federacja Organizacji Służebnych MAZOWIA Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych

Tydzień z Internetem 2013 czeka na zgłoszenia
wtorek, 19 lutego 2013 22:02
Od 18 lutego biblioteki, szkoły, domy kultury i inne instytucje publiczne wyposażone w komputery z dostępem do internetu mogą zgłaszać się do europejskiej kampanii "Tydzień z Internetem", która odbędzie się w dniach 18-26 marca 2013 r. Federacja Inicjatyw Oświatowych jest partnerem akcji.
Tydzień z Internetem 2013 - logo
 

Do akcji dołączą także wolontariusze – "Latarnicy Polski Cyfrowej", którzy pokazują osobom po 50. roku życia, jak korzystać z nowoczesnych technologii.

Instytucje i wolontariusze – "Latarnicy Polski Cyfrowej" mogą zgłaszać udział w akcji na stronie Programu Rozwoju Bibliotek, gdzie znajdą formularz zgłoszeniowy i niezbędne informacje, w tym scenariusze spotkań dla mieszkańców.

Zadaniem uczestników kampanii będzie organizacja spotkania dla mieszkańców, które pozwoli lepiej poznać możliwości internetu. Aby zachęcić do udziału w akcji i ułatwić organizację spotkań, koordynatorzy "Tygodnia z Internetem" przygotowali scenariusze – pomysły na spotkania:

1."Zagrajmy w eksperymenty" – osoby w różnym wieku będą wspólnie przeprowadzać proste i efektowne eksperymenty dotyczące pięciu zmysłów: wzroku, słuchu, smaku, węchu i dotyku. Uczestnicy wejdą w rolę naukowców-badaczy i przekonają się, że eksperymentowanie może być znakomitą zabawą. Dowiedzą się m.in., że istnieje substancja o właściwościach zarówno cieczy, jak i ciała stałego, sprawdzą, jakie dźwięki można wydobyć ze szklanek napełnionych wodą, od czego zależy intensywność zapachu. Dodatkowych informacji o każdym z eksperymentów będą szukać w internecie.

2."Usiądź na moim miejscu" – uczestnicy spróbują zalogować się na portalu społecznościowym mając na rękach rękawice zimowe lub bokserskie i napiszą prosty tekst nie widząc monitora. Obejrzą także mało znany teledysk przy wyłączonym dźwięku i na podstawie samego obrazu będą starali się opisać, o czym jest piosenka i jaką ma melodię. W ten sposób dowiedzą się, jakich trudności doświadczają osoby niepełnosprawne, korzystając z komputera i sieci. Przekonają się również, jakie nowoczesne rozwiązania technologiczne sprawiają, że ich funkcjonowanie w cyfrowym świecie jest nie tylko możliwe, ale znacznie łatwiejsze.

3."Pierwszy krok w cyfrowy świat" – spotkanie prowadzone przez "Latarników Polski Cyfrowej" dla osób powyżej 50. roku życia, które nie miały dotychczas żadnych doświadczeń z internetem. Rozpocznie się od rozmowy o tym, do czego w codziennym życiu mogą przydać się im nowoczesne technologie. Każdy uczestnik dowie się, jakie użyteczne dla siebie informacje może znaleźć w internecie, w jaki sposób i gdzie ich szukać. Będą ćwiczenia z wyszukiwarką, wideorozmowy przez internet, przeglądanie ciekawych zasobów - np. zbiorów muzealnych, a nawet oglądanie internetowej mapy nieba.

Ponadto organizatorzy spotkań mogą skorzystać z pięciu scenariuszy z poprzednich edycji "Tygodnia z Internetem", które zostały zaktualizowane na potrzeby tegorocznej kampanii: "Koncert życzeń", "Poradnia zdrowia" i "Rozmowa? – Bezcenna" (scenariusze skierowane do seniorów) oraz "W 80 minut dookoła świata" i "Zasadź drzewo w Internecie" (scenariusze spotkań międzypokoleniowych).

 

Koordynatorzy polskiej edycji kampanii:

 

Partnerzy kampanii:

  • Centrum Edukacji Obywatelskiej (działania informacyjne skierowane do szkół)
  • Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL (działania informacyjne skierowane do społeczności lokalnych)
  • Federacja Inicjatyw Oświatowych (działania informacyjne skierowane do szkół)
  • Forum Kraków (działania informacyjne skierowane do domów kultury)
  • Laboratorium EE (współpraca merytoryczna przy scenariuszu "Zagrajmy w eksperymenty")
  • Microsoft (działania informacyjne skierowane do e-centrów, przekazanie nagród w konkursie towarzyszącym kampanii)
  • Orange Polska i Fundacja Orange (działania informacyjne skierowane do bibliotek i Pracowni Orange, zaangażowanie pracowników Orange jako wolontariuszy, nagrody w konkursie towarzyszącym kampanii)
  • UPC Polska (działania informacyjne skierowane do Pracowni UPC i partnerów lokalnych, nagrody w konkursie towarzyszącym kampanii)
  • Związek Harcerstwa Polskiego (zaangażowanie harcerzy jako wolontariuszy)

Kampanię wspiera Lider Cyfryzacji w Polsce - Włodzimierz Marciński.

 

Kontakt:

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. Jolanta Jeżowska – koordynatorka kampanii, FRSI, tel. 22 579 14 47

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. Małgorzata Dąbrowska – specjalistka ds. komunikacji, FRSI, tel. 22 579 14 51, kom. 722 002 316

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. Monika Boruch – SMWI, kom. 519 521 465

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. Michał Golemo - SMWI, kom. 502 358 454

 

W poprzednich dwóch edycjach "Tygodnia z Internetem" wzięło udział ponad 250 tysięcy osób z kilkudziesięciu krajów (w tym 15 tysięcy z Polski). Akcję, koordynowaną przez sieć organizacji Telecentre-Europe, aktywnie wspiera Nelly Kroes, Wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej i Komisarz Unii Europejskiej ds. Agendy Cyfrowej.