ma status
organizacji pożytku publicznego (OPP).
Pomóż nam ratować i wspierać
małe wiejskie szkoły -
przekaż FIO 1,5 procenta podatku.
Nasze konto:
93 1020 1026 0000 1502 0382 2558
Szkolenia drugiej grupy nauczycielek
Otwock, luty 2007W podwarszawskim Otwocku spotkały się na pierwszym szkoleniu nauczycielki zainteresowane udziałem w projekcie MPwKW. Mają się dowiedzieć jak najwięcej o programie i swojej roli w nim. [otw1_7][otw1_2][otw1_3][otw1_4][otw1_5][otw1_6][otw1_8]We wzajemnym poznaniu pomagają osobiste "herby". Podczas zajęć warsztatowych staramy się zidentyfikować osoby i instytucje, z którymi Małe Przedszkola powinny współpracować. Najważniejsi są rodzice. Warto też mieć po swojej stronie sołtysa. W działania na rzecz dzieci trzeba także zaangażować wiele instytucji lokalnych.
Otwock, marzec 2007[otw2_1][otw2_3][otw2_2]Podczas drugiego szkolenia, które również odbyło się w Otwocku, Alina Kozińska przekonywała nauczycielki do zakładania stowarzyszeń rozwoju wsi. Ta wiedza wkrótce przyda się w praktyce.
Warszawa, marzec 2007[wwa1_2][wwa1_3][wwa1_4]Trzecie szkolenie bylo poświęcone przede wszystkim obecności dzieci niepełnosprawnych w grupie przedszkolnej. Zajecia warsztatowe prowadziły: Małgorzata Rupar i Agnieszka Żarnecka. Uczestniczki opisywały sytuację dziecka niepełnosprawnego i jego odczucia, a także diagnozowały trudności, na jakie napotykają dzieci niepełnosprawne i nauczyciele, którzy chcą zapewnić im udział w edukacji.
[wwa1_06][wwa1_11][wwa1_12][wwa1_13][wwa1_07][wwa1_08][wwa1_09][wwa1_10]Podczas szkolenia odwiedziłyśmy Przedszkole Integracyjne nr 6, gdzie zaprosiły nas: dyrektor Katarzyna Szczepkowska-Szczęśniak i psycholog Bogna Mackiewicz. Obie współpracują z FIO i prowadzą zajecia dla nauczycielek Małych Przedszkoli. Wizytę rozpoczęłyśmy od sali zajęć ruchowych, m. in. z zakresu integracji sensorycznej. Postanowiłyśmy wypróbować różne interesujące przyrządy, których działanie demonstrowała B. Mackiewicz. Szybko poczułyśmy się w przedszkolu jak u siebie :-)
Warszawa, kwiecień 2007W programie przedostatniego szkolenia grupy 2. znalazły się m.in. zajęcia na temat metodyki pracy ze zróżnicowaną wiekowo grupą przedszkolną, prowadzone przez pedagog Katarzynę Szczepkowską-Szczęśniak. Poznałyśmy też zastosowanie idei konstruktywizmu społecznego w edukacji małych dzieci – dzięki Johnowi Scholtesowi i Arnoldowi van Hultenowi, naszym holenderskim ekspertom-wolontariuszom z Uniwersytetu Fontys. [wwa2_2][wwa2_3][wwa2_4][wwa2_5][wwa2_6][wwa2_7][wwa2_8][wwa2_9][wwa2_10][wwa2_11][wwa2_12] K. Szczepkowska-Szczęśniak demonstruje zabawy ze sznurkiem. Jej naśladowanie jest wyzwaniem, ale dostarcza wiele radości.
[wwa2_14][wwa2_15][wwa2_16][wwa2_17][wwa2_18]Debata "Jak bardzo nauczyciel powinien ingerować w zabawę dzieci?", prowadzona przez naszych przyjaciół z Holandii oraz zajęcia warsztatowe – czego mozemy się nauczyć z praktyki w holenderskim przedszkolu pokazanym na filmie?
[wwa2_20][wwa2_21][wwa2_22][wwa2_23][wwa2_24]Eksperci z Holandii, Janina Zawadowska w roli tłumaczki i "filary" Małych Przedszkoli.
Jachranka, maj 2007[jachr2][jachr3][jachr4][jachr5][jachr6][jachr7][jachr8][jachr9][jachr10][jachr11][jachr12][jachr13][jachr14][jachr15] To już ostatnie szkolenie grupy. Spotkałyśmy się w Jachrance nad Zalewem Zegrzyńskim. Zajęcia warsztatowe prowadzone przez Monikę Werwicką były poświęcone współpracy z rodzicami. Zaczęłyśmy od wymiany doświadczeń na temat związanych z tym trudności i wzięłyśmy udział w symulacji zebrania z rodzicami.
[jachr17][jachr18][jachr19]Po zajęciach czas na miłe spędzenie ostatniego wspólnego wieczoru. Spotkaliśmy się w "góralskiej chacie" jednego z pobliskich ośrodków. W konkursie "Jaka to melodia" akompaniował nam koordynator projektu w woj. kujawsko-pomorskim, Mikołaj Gassen-Piekarski.
|