Najczęściej zadawane pytania
Zastrzeżenia prawne
Wskazówki dla użytkowników
Start Kontakt Mapa serwisu
1,5 proc. podatku dla OPP

KRS 0000148854

Federacja Inicjatyw Oświatowych
ma status
organizacji pożytku publicznego (OPP).
Pomóż nam ratować i wspierać
małe wiejskie szkoły -
przekaż FIO 1,5 procenta podatku.

Nasze konto:
93 1020 1026 0000 1502 0382 2558

Należymy do:

Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich Federacja Organizacji Służebnych MAZOWIA Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych

Szkoły budują demokrację
 
Utworzenie sieci 10 szkół z pięciu współpracujących ze sobą krajów i wprowadzenie innowacji metodycznej polegającej na połączeniu nauczania przedmiotowego z potrzebami społeczności lokalnej (ang. service learning) - to cele projektu "Szkoły budują demokrację" realizowanego przez FIO od stycznia 2015 r. do kwietnia 2016 r.
Szkoły budują demokrację - banner
 

Międzynarodowy projekt ma umożliwić wypracowanie systemu współpracy między szkołami z państw zachodnich Bałkanów (Bośnia i Hercegowina, Kosowo) i krajów Grupy Wyszehradzkiej (Czechy, Polska, Słowacja) oraz wzmocnienie roli szkoły w procesie budowania demokratycznego społeczeństwa. Wybór krajów nie jest przypadkowy - działamy dzięki grantowi z Funduszu Wyszehradzkiego.

Projekt jest realizowany przez międzynarodowe partnerstwo pięciu organizacji pozarządowych (w tym FIO) z liderem - organizacją International Association "Interactive Open Schools" z Tuzli (Bośnia i Hercegowina).

 

Etapy projektu

 

1. Przygotowanie nauczycieli do pracy metodą service learning (marzec-kwiecień 2015)

ikonka linkWięcej o szkoleniu nauczycieli

 

2. Projektowanie i planowanie działań uczniowskich (maj-czerwiec 2015)

ikonka linkWięcej o przygotowaniach w szkołach

 

3. Działania uczniowskie (wrzesień-grudzień 2015)

4. Podsumowanie (styczeń-marzec 2015)

ikonka linkWięcej o podsumowaniu projektu

 

Umiejętności zdobywane przez uczniów

Uczniowie:

  • pogłębiają wiedzę na temat zasad demokracji i ich stosowania w społeczności lokalnej;
  • rozwijają umiejętności zadawania trudnych pytań i kierowania ich do właściwych podmiotów;
  • pracują dla społeczności lokalnej;
  • zdobywają umiejętności stosowania metod badawczych oraz uwzględniania w działaniach zbadanych potrzeb społeczności lokalnej;
  • zyskują okazję do wymiany międzykulturowej poprzez współpracę z uczniami z innych krajów;
  • rozwijają umiejętność stosowania języka angielskiego w komunikacji z obcokrajowcami;
  • doświadczają poszanowania zasad równości płci.

 

Polscy uczestnicy

W projekcie biorą udział dwa warszawskie licea - około trzydziestu uczniów z każdego z nich: